... Forræderi på House on the Hill? udforske et hjemsøgt palæ? med den permanente og multi-game historiefortælling udstillet af Daviau's Risk Legacy og andre arvespil, der fulgte.Betrayal Legacyconsists af en prolog og en tretten kapitel historie, der finder sted over årtier. Spillerne repræsenterer familier, med specifikke medlemmer af en familie, der deltager i en historie, så måske en ældre version af disse figurer (forudsat at de levede) eller deres efterkommere dukker op i senere historier.
Hvorfor skulle folk fortsætte med at udforske et hjemsøgt palæ i årti efter årti, især når forfærdelige ting sker der? Nysgerrighed, antager jeg, eller måske en uvidende dristighed, der kommer fra troen på, at vi ved bedre end dem, der er kommet før. Se på alt det, vi har lært, og undres over de værktøjer, vi har til rådighed! Vi kommer helt sikkert helt ud denne gang ...
Som med andreBetrayaltitles er spillet fortællingsdrevet med elementer, der registrerer historien til dine specifikke spil. De værktøjer, der er nævnt tidligere, bliver f.eks. Knyttet til specifikke familier. Dette er ikke kun en spand; det er min spand, den, som min bedstefar plejede at fodre sin families svin, da han var dreng, og selvom du helt sikkert kan bruge den spand, ved jeg, hvordan jeg kan bruge det bedst fra den tid, han brugte på at lære mig, hvordan man skulle skride. Ja, det er en arvestykke, og når jeg opbevares i familien, får jeg en bonus for at bruge den.