Chicago, USA, oktober 1929: En mand i tyverne ligger død på brosten i en beskidt blindgyde. Hans tailcoat viser kuglehuller foran og bagpå, og hans hvide skjorte er gennemblødt. Det ser ud til, at hans højre hånd forsøgte at løsne slipsen ved halsen, mens hans liv allerede ebede væk. Det grønne neonskilt på en nærliggende bjælke flimrer, hvilket får blindgaden til at virke endnu sværere ... Fortryd - Blod i tagrenden handler ikke om at rekonstruere udviklingen af begivenheder eller identificere en morder. I stedet fungerer spillerne som indbyggede Weavers of Fate, der rejser ind i mandens fortid for at fortryde hans død. De beslutter sammen i hvilken rækkefølge de vil besøge de forskellige øjeblikke i offerets liv. Hvert spring i tiden medfører vigtige beslutninger, som påvirker, om manden lever eller dør. Vil spillerne være i stand til at ændre hans skæbne og redde ham?
Tiden heler alle sår, siger de, men den elskede pludselige død ryster nogle gange dem, der er efterladt så meget, at deres tro vinker. For at forhindre dette sender guderne skærevævere for at ændre fortiden og forhindre død. I spillserien Fortryd glider spillerne ind i rollen som disse skæbne vævere og gør alt, hvad de kan for at fortryde pludselige dødsfald - hvad enten mord eller selvmord er begået. Ikke kun rejser de minutter eller timer tilbage i tiden, men nogle gange tusinder af år for at ændre begivenheder, der har lagt grundlaget for det senere skæbne skæbne. Undertiden kan et spring ind i fremtiden også give vigtige oplysninger.
Undo-serien kombinerer temaet tidsrejser med følelsesmæssige, ekstraordinære historier, som spillerne skal samle stykke for stykke. Hver gang spring giver dem et andet valg i, hvordan de kan ændre fortiden - og ikke enhver ændring er en tur til det bedre!