Midt i den kolde krig, i 1984 for at være præcis, udgav Games' Designers Workshop Twilight: 2000, et post-apokalyptisk rollespil, der foregår i ruinerne af 3. Verdenskrig, der brød ud i slutningen af 90'erne. Spillet var beregnet til at være en skildring af en mulig fremtid.
I dag kan vi med stor glæde konstatere, at GDW ikke var profetiske med deres spil, men den svenske Fria Ligan (Free League) har nostalgisk set tilbage på dette tidspunkt og givet os en ny version af Twilight: 2000. Handlingen foregår i en verden hvor Sovjetunionen ikke faldt sammen med Berlinmuren, hvor den tredje verdenskrig brød ud i 1998, hvor soldater forsøger at overleve i ruinerne af den tredje verdenskrig, der aldrig var.
Som sædvanlig bruger Fria Ligan sin populære Year Zero-motor til at drive spillet. Year Zero har allerede bevist sig selv i spil som Tales From the Loop, Vaesen, Forgotten Lands, Alien og Walking Dead Universe, hvor dets fokus på historiefortælling frem for regler førte til stor succes. I netop dette tilfælde har de dog været tro mod originalen, med lidt ekstra fokus på regler for konflikter og væbnede konfrontationer.
I dag kan vi med stor glæde konstatere, at GDW ikke var profetiske med deres spil, men den svenske Fria Ligan (Free League) har nostalgisk set tilbage på dette tidspunkt og givet os en ny version af Twilight: 2000. Handlingen foregår i en verden hvor Sovjetunionen ikke faldt sammen med Berlinmuren, hvor den tredje verdenskrig brød ud i 1998, hvor soldater forsøger at overleve i ruinerne af den tredje verdenskrig, der aldrig var.
Som sædvanlig bruger Fria Ligan sin populære Year Zero-motor til at drive spillet. Year Zero har allerede bevist sig selv i spil som Tales From the Loop, Vaesen, Forgotten Lands, Alien og Walking Dead Universe, hvor dets fokus på historiefortælling frem for regler førte til stor succes. I netop dette tilfælde har de dog været tro mod originalen, med lidt ekstra fokus på regler for konflikter og væbnede konfrontationer.