Jamaica
I lager
Varenr:
SCJCA03EN
259 DKK
Et taktisk race-spil med pirat-tema med spillerinteraktion og sidemål.
Indstilling: Jamaica, 1675.
Efter en lang karriere inden for piratkopiering, bliver kaptajn Henry Morgan dygtigt udnævnt til guvernør i Jamaica, med den eksplicitte ordre om at rense Caribien for pirater og buccaneers! I stedet opfordrer han alle sine tidligere "kolleger" til at slutte sig til ham i hans pension, for at nyde frugterne af deres plyndring med straffrihed. Hvert år til minde om de "gode gamle dage" arrangerer Morgan den store udfordring, et løb omkring øen, og ved dens afslutning erklæres kaptajnen med det mest guld til Grand Winner.
Mål: Spillet slutter på drejen, når mindst en spillers skib når målstregen, hvor man afslutter et kredsløb rundt om øen Jamaica. På dette tidspunkt tildeles spillerne forskellige mængder guld i overensstemmelse med hvor langt væk fra målstregen de var, da løbet afsluttede. Dette guld føjes til ethvert guld, som en spiller samles undervejs ved omvej fra løbet for at søge efter værdifuld skat, ved at stjæle guld eller skat fra andre spillere, eller bare ved at indlæse guld som instrueret af kortene spilleren spillede under løbet. Spilleren med det mest samlede guld erhvervet gennem alle disse midler erklæres derefter som vinder.
Gameplay: Spillet spilles i runder. Hver spiller har altid en hånd på tre kort, og et personligt bræt, der viser de fem "tilbageholdelser" på deres skib, hvori der kan indlæses varer under spillet. Hver runde udpeges en spiller som "kaptajn", hvor den næste med uret spiller er kaptajn i den følgende runde, og så videre. Kaptajnen ruller to standard D6 terninger, undersøger hendes kort og annoncerer derefter, hvilken der dør, der svarer til "dagen", og hvilken til "natten." Hver spiller vælger derefter samtidig et kort fra deres hånd og placerer det med forsiden ned foran dem. Hvert kort har to symboler på sig, et til venstre - svarende til "dag" - og et til højre ("nat"). Symbolerne angiver enten skibets bevægelse (fremad eller bagud) eller indlæsningen af en type goder. Når hver spiller har valgt et kort, afsløres alle kort samtidigt og løses derefter med uret en efter en, startende med kaptajnens. Når det er en spillers tur til at løse sit kort, for først det venstre symbol på sit kort og derefter for det rigtige symbol, vil spilleren indlæse et antal varer eller flytte et antal mellemrum, der er lig med antallet af pips, der vises på det tilsvarende dag eller nat dør for den runde. Således er den vigtigste beslutning, som hver spiller træffer i løbet af spillet, hvilket af deres nuværende tre kort, der bedst tjener dem på en bestemt vending, i betragtning af værdierne for dagen og natterningen. Endelig, under løbet, når en spiller lander på et sted, der allerede er besat af en anden spiller, er der en kamp. Slag løses hovedsageligt ved at rulle en "kamp" -dyse, men spillere kan forbedre deres chancer ved at bruge "krutt" -tokener fra deres beslag, hvis de indlæste nogen på tidligere vendinger. Vinderen af en kamp kan stjæle nogle varer eller skat fra taberen.
2-6 Spiller
30-60 Min
8+ År
Engelsk
- Anmeldelser (0)
-
This product doesn't have any reviews.
Lignende produkter
Tiny Epic Tactics anvender et simpelt kampsystem med variabel spillerekræfter og 3-...
213 DKK
Andre har også købt
Et sæt på tyve karakterer, hver med en særlig kraft, der tilføjer sm...
126 DKK