Med indflydelse, der er repræsenteret ved at vende nedadrettede karakterkort i dit spilleområde. Før hvert spil vælger spillerne fem karakterroller fra et randomiseret dæk. Tegn har en unik variabel effekt, og bunken dannes af tre iterationer af hver rolle for i alt femten kort.
En spiller starter spillet med to mønter og to indflydelseskort - dvs. to med billedsiden nedadrettede karakterkort. På din tur kan du tage en hvilken som helst handling fra de fem tegn, der spilles, uanset hvilke figurer, du faktisk har foran dig, eller du kan tage en af to generelle handlinger:
Indkomst: Tag en mønt fra statskassen.
Coup: Betal syv mønter og start et kupp mod en modstander, hvilket tvinger den spiller til at miste en indflydelse. (Hvis du har ti mønter eller mere, skal du tage denne handling.)
Når du tager en af karakterhandlingerne - hvad enten det er aktivt på din tur eller defensivt som svar på en andens handling - lykkes den karakter automatisk, medmindre en modstander udfordrer dig. I dette tilfælde, hvis du ikke kan (eller ikke) afslører den passende karakter, mister du en indflydelse og vender en af dine figurer opad. Face-up-tegn kan ikke bruges, og hvis begge dine figurer er face-up, er du ude af spillet.
Hvis du har det pågældende tegn og vælger at afsløre det, mister modstanderen en indflydelse, blander du det karakter ind i dækket og tegner et nyt, måske får du den samme karakter igen og måske ikke.
Den sidste spiller, der stadig har indflydelse - det vil sige en nedadvendt karakter - vinder spillet!
Coup: Rebellion G54 er et nyt uafhængigt spil, der tager de samme enkle Coup-mekanismer og regler, men med et variabelt dæk på 25 karakterer, og i hvert spil vælger du at spille med fem ud af de 25, så den relative styrke og fordel ved hver karakter skifter fra spil til spil. Dette er mere et gamer-spil end det originale Coup, da du kan oprette et dæk til at øge bluf, deduktion, forhandling eller held.