I starten af hver runde modtager spillerne et hemmeligt kort, der informerer dem om gruppens placering - en af tyve unikke DC-placeringer, herunder Arkham Asylum, Daily Planet, Hall of Justice og S.T.A.R. Labs - undtagen en spiller, der i stedet modtager Joker-kortet. Jokeren ved ikke, hvor han er, men hvis han kan finde ud af sin placering, før hans dækning er sprængt, vinder han runden!
DC Spyfall inkluderer et par vendinger på Spyfall-formlen.
Da Harley Quinn normalt følger, uanset hvor Joker går, hver runde, kan en spiller muligvis modtage et lokationskort med et Harley-billede; hvis de gør det, prøver de at fodre Joker-spillerens oplysninger om placeringen, selvom de ikke kender spillerens identitet! Hvis Joker-spilleren gætter placeringen, scorer de to samarbejdspartnere hver point - medmindre superheltene kan vende bordene på dem og bestemme, hvem Harley er.
Spillet indeholder to multiverse dæk, der indeholder otte forskellige placeringer i stedet for kun et, så spillerne vil forveksles med nogle af spørgsmålene og svarene. Husk, at ingen ved bordet ved, om de spiller med et multiverse dæk eller ej. Et all-Joker-dæk giver hver spiller et Joker-kort, hvilket betyder, at alle spørgsmål og svar vil være baseret på andet end hvad spillerne samlet tror. Som med multiverset dæk, ved du ikke, at du spiller med dette dæk, før nogen finder det ud.
Super power-kort kan give en spiller en mulighed for en runde, såsom at være i stand til at undvige et spørgsmål, eller kræve, at en spiller ændrer deres opførsel; for eksempel tvinger Super Speed en spiller til at besvare et spørgsmål med tre ord eller mindre.