Verdens mest populære rollespil møder verdens mest populære handelskortspil i denne kampagnekildebog, der beskriver Magic: The Therapy-verdenen til at blive brugt i fangehuller & Dragons.
Legends vandrer landene i Theros, en verden formet af guder og heltenes gerninger. Fra templerne til åbenhøjttalende orakler til de fem verdener under verden, kæmper gudernes forkæmpere for udødelig fordel og et sted blandt verdens levende myter.
Vælg en overnaturlig gave, der sætter dig på skæbnen, juster dig med en af Theros femten guder, og skær derefter en fortælling om odysseys og prøvelser på tværs af domænerne af dødelige, guder og de døde.
Hvilke legender vil du udfordre magtfulde helte, uundgåelige profetier eller titaner, der er fængslet af guderne? Hvor vil skæbne og udødelige ordninger føre dig? Og hvilke historier vil du efterlade dig, fejret i mytenes pantheon og skrevet blandt de evige stjerner?
- Modtag en overnaturlig gave fra guderne, et sæt særlige træk, der markerer din karakter til storhed.
- Vælg en af de nye løb for din karakter - så mytiske folk som leoninet eller en satyr.
- Nye underklasser inkluderer Bard's College of Eloquence, mestererne i oratoriet; og Paladins ære af herlighed, en bekræftelse af skæbnen, der er udlagt for dig af guddommelig forsyn.
- Antag mytiske monstre, væsener, hvis magt og anseelse er sådan, at deres navne virkelig er levende myter. Mere end blot legendarisk har disse væsener evner, der skaber en udfordring, der passer til gudene.
- Både gudsvåben, signaturgenstande af guderne, der giver din karakter mulighed for at adskille sig fra andre helte. Disse kan være en gave fra din guddom, eller måske stjæler du den dristigt fra dem i et bud på den ultimative magt.