Udvalgt indhold:
- The Adventure section med kapitler om design af spilverdener, kronikker, eventyrlandskaber og eventyr, der foregår i Underverdenen, Yonderworld og Spirit World. Det giver også tips om, hvordan man konstruerer scenarier for erfarne spillerfigurer, og retningslinjer for Troupe Play i Symbaroum.
- The Challenges section, der indeholder alternative regler for kampe, avancerede fælder og sociale udfordringer. Hertil kommer kapitler om ceremoniel magi (herunder seksten ceremonier), ekspeditioner i Davokar, udforskning af ruiner, design af legendariske væsner og regler for håndtering af spillerkarakterer, der ejer og administrerer en ejendom eller et mindre domæne.
- The Rewards section, som giver forslag til forskellige måder at belønne spillerkarakterer og deres spillere på, bortset fra erfaring og skinnende mønter. Kapitlerne præsenterer også retningslinjer for udformning af det, der i Symbaroum kaldes Curiosities, Mystical Treasures and Artifacts, hvorefter bogen rundes af med beskrivelsen af ikke mindre end 27 artefakter – alle med et unikt eventyr-set-up.
Bemærk, at denne bog kræver adgang til Symbaroum Core Rulebook, og at den ikke kommer til sin ret uden Advanced Player's Guide og Symbaroum Monster Codex.