Men de, der går i land på Lustrias kyster, befinder sig i et miljø, der er fuldstændigt ugunstigt for varmblodets liv. Junglen syder af giftige slanger, kødædende firben, giftig flora og dødelig sygdom. De få usikre bebyggelser, der klæber sig til kysten, vækker vrede hos Lustrias ældste indbyggere, Lizardmen, som rykker ud fra deres tempelbyer for at ødelægge alle, der trænger ind på deres territorium.
Denne bog indeholder alle spillere og GM'er fra Warhammer Fantasy Rollespil, der skal til for at sætte deres eventyr på det mystiske kontinent Lustria. Bogen indeholder artikler om:
- Lustrias historie, fra de gådefulde Gamles komme og Lizardman-civilisationens højdepunkt til i dag, hvor de Gamles planer bestrides af dem, der søger at udføre dem, og yngre varmblodede arter søger at berøve Lustria dens rigdom.
- Den store tempelby Tlaxtlan, hjemsted for et væld af Lizardmen og centrum for hengivenheder til den passive og urokkelige Old One Tlazcotl.
- Den ødelagte tempelby Quetza, en gammel hule fra Skaven af Klan Pestilens, der huser mange frygtelige hemmeligheder og rugende plager.
- Skeggi, et nordisk fodfæste af raiders og handlende nord for Lustria, hvor eventyrere kan blive rige hurtigt, men mere sandsynligt dør ved at prøve.
- The Citadel of Dawn, en High Elf-fæstning og havn på den sydlige kappe, truet af ambitionerne fra den berygtede Dark Elf-korsair Lokhir Fellheart.
- Vampyrkysten, et sumpfyldt morads af mangrovesum, inden for hvilket ærkekommandør Luthor Harkon holder sit hof for de udøde og planlægger at udvide sit rige.
- Fantastiske nye regler for opdagelsesrejsende karrierer, grundlæggelse og styring af en bosættelse, Lizardmen af flere forskellige arter, begivenheder og bestræbelser, parasitære sygdomme, monstrøse væsner fra den lustriske jungle og fuldt spilbare Skink-karakterer.