Et system med kortområder er blevet vedtaget, og bevægelse er blevet strømlinet. Bekæmpelse håndteres af de to kortkort (en tysk og en sovjetisk). Disse kort er kernen i spilsystemet, der tilbyder endnu mere variation end almindelige kampresultatborde. Ligesom i "No Retreat!" de bruges til at generere begivenheder og specielle spilevner og løser nu ubesværet alle kampresultater.
Sejrforholdene er enkle og til det punkt: du er nødt til at fange så mange af de ti kortmål for at tvinge en kampagnebeslutning. Selvom ødelæggelse af fjendens hære også vil hjælpe i denne bestræbelse, vil nogle begivenhedskort også give kortsigtede mål at opnå - at få spillernes særlige spilfordele, hvis de bliver opfyldt.
Ingen af siderne har råd til at vise barmhjertighed over for deres hadede fjende i denne liv-eller-død-konflikt, du har kommandoen i den største og mest udmattende kampagne, verden nogensinde har set. Krig er helvede, og dette er absolut krig!
Fire hurtige scenarier plus et kampagnespil:
- Barbarossa, 1941: Det første angreb på Sovjetunionen. Kan tyskerne tage Leningrad og Moskva, før "General Winter" fryser den tyske krigsmaskine død i sine spor?
- Fall Blau & Operation Saturn, 1942: Offensiven mod Kaukasus oliefelter og nazisterne katastrofale rendezvous med skæbne ved Stalingrad. Eller ... måske vil OKH beslutte at slå nordpå igen ved den sovjetiske hovedstad?
- Operation Zitadelle, 1943: Hitlers sidste chance for at få en slags "sejr" i øst efter sidste vinterkatastrofe i syd. Det er et do-or-die-forslag for tyskerne, da den røde hær endelig kan kæmpe på lige vilkår. Vil Kursk være pansernes gravsten?
- Operation Bagration, 1944: Den sovjetiske sommeroffensiv, der endelig brød Wehrmachtens ryg og fik landingerne i Normandiet til at ligne en slags slagsmål. Vil du endelig udvise de hadede fjende fjender fra deres sidste fodfæste i Moder Rusland?