De onde spillere har altid det fulde kort over scenariet foran sig, skjult bag en enorm skærm. De administrerer alle begivenheder, der sker under spillet, og prøver at forhindre helten i at gennemføre sine mål.
Helten kan kun se sektoren for det kort, han befinder sig i, og derfra bliver han nødt til at udforske kortet. Alle slags rædsler gemmer sig muligvis i mørket, så han bliver nødt til at være forsigtig. I slutningen af hver runde fjernes dele af kortet, han udforskede, fra bordet: kun sektoren, han er i, forbliver synlig ... helten bliver nødt til at sætte sin hukommelse til at prøve, hvis han ikke vil At fare vild!
Historien om spillet udfoldes gennem flere scenarier, der hver er opdelt i flere kapitler. Hvert kapitel har en målsætning, som helten skal gennemføre, mens de onde spillere bliver nødt til at stoppe ham (eller forsøge at opfylde deres eget eget andet mål). Resultatet af hvert kapitel vil påvirke gameplayet til det efterfølgende: hvert scenarie er udtænkt med en forgrenet historielinje, der kan tilpasse sig spillernes handlinger: hvis helten afslutter sine mål, vil hans liv være lettere i det næste kapitel .. ... men det er også tilfældet for de onde spillere!