Det mest brændende amerikanske engagement i den kolde krig ville være langt mere end GI versus Charlie. Konflikten havde sat stammesmand mod nationalist, buddhist mod katolsk, mandarin mod landsbyboer og naturligvis nordlig mod Southerner - selv blandt kommunisterne. Efterhånden som revolutionær forandring brændte gennem den gamle civilisation, ville Washington anvende sin våben og dens operationelle forskning. For at komme ud, ville den amerikanske modforurening skulle motorere dybere og dybere. I sidste ende ville kultur og vilje overvinde teknologi og matematik og signalere afslutningen på industrimagtens forrang i moderne krigsførelse.
Bind IV i GMT's COIN-serie dykker hovedturen ind i den store og komplekse kamp om Sydvietnam. En unik multi-fraktionsbehandling af Vietnamkrigen, Fire in the Lake vil tage 1 til 4 spillere på amerikansk heliborne-fejer af junglen og kommunistisk infiltration af Syden og ind i allierede konferencer, Saigon-politik, interdiktion af Ho Chi Minh Trail, luftforsvar af nordlig infrastruktur, gradueret eskalering og mediekrig.
Den kendte designer og moderne krigsførelsesekspert Mark Herman slutter sig til COIN Series-skaberen Volko Ruhnke for en samarbejdsproduktion, som ikke må gå glip af. Fire in the Lake har det samme kortassisterede modinsurgency-spilsystem som GMT's Andean Abyss, Cuba Libre og A Distant Plain, med en pakke vendinger, der bringer serien til et andet niveau, herunder:
- Hovedbegivenheder, der trumfter initiativet (Tet Offensiv, Vietnamisering, Påskeoffensiv og Linebacker II)
- Inter-coup-kampagneeffekter, der varierer fra RVN-leder
- Modinsurgent guerillaer (US-ledede Montagnards og ARVN Rangers)
- Oprørs tropper (NVA) til direkte engagementer med styrke-på-styrke
- Tunnelede VC- og NVA-baser
- Stien konstruktion og nedbrydning
- Et større begivenhedsdæk end nogensinde for endnu større spilvariation
- Korte og mellemlange scenarier med enten tilfældige eller periodebegivenhedsindstillinger.
Anden version 2020, tredje tryk